Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.03.2011 15:31 - Шталин
Автор: nicodima Категория: Забавление   
Прочетен: 13163 Коментари: 38 Гласове:
50

Последна промяна: 01.10.2013 21:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image


Това е случка от студентския живот на баща ми в Пловдив. Току-що завърнал се от Втората Световна, простил се с възможността да следва в чужбина заради родителите си, обявени за кулаци и режима, той избрал този град, заради по-голямата възможност да остане скрит от доносниците по онова време. Отседнал на квартира в дома на един от първите социалдемократи в града, 22-годишният студент станал свидетел на ироничното и интелигентно отношение на бай Геле, както наричаше първия си хазяин, към новия социален строй.
Един ден хазяйката на висок глас споделяла новините от радиото и се възмущавала:
- Геле, Геле, виж в Англия каква демокрация! Хората излезли на демонстрация и викали срещу Чърчил!
Геле невъзмутимо отговорил:
- И у нас има демокрация! Излез сега на площада и викай срещу Чърчил, ще видиш, че никой нищо няма да ти направи!
Възмутена и почервеняла, жената язвително запитала:
- А срещу Шталин, а? Какво ще стане, ако викаш срещу Шталин?!
Тя била швейцарка...




Гласувай:
50



1. razkazvachka - the warlords
27.03.2011 17:02
но едни са се страхували от германците, а други от руснаците и не непременно враговете им
цитирай
2. анонимен - Е кой е казал, че не имало и просто...
27.03.2011 18:33
Е кой е казал, че не имало и простотии. По него време всички, които не са били с нас, са били против нас. Искаш ли постинг за Маккартизма или сама ще си прочетеш?!
цитирай
3. monaliza121 - Важно е да знаеш, по кое време срещу ...
27.03.2011 18:43
Важно е да знаеш, по кое време срещу кого да викаш...:))))
цитирай
4. nicodima - razkazvachka - the warlords не са се и замисляли за съдбата на отделния човек тогава...
27.03.2011 19:07
Надцаквали са се, а по физиономиите им се вижда удоволствието от това!
Поздрави!
цитирай
5. nicodima - kushel, никой не отрича маккартизма като извращение на демокрацията...
27.03.2011 19:09
Но, слава на Бога, надживяли са го!
Ние, нашия терор, не можахме!
цитирай
6. gantree - @ nicodima
27.03.2011 19:24
Здрасти :))
Не е "никой". Аз не приемам "маккартизма" като "извращение" на демокрацията.
Правото да проповядваш антидемократични идеологии и да шпионираш в полза на СССР не се съдържа в никоя харта за правата на човека. Ако Куши твърди обратното, не му вярвай.
цитирай
7. nicodima - monaliza121,
27.03.2011 19:43
То сега не е интересно. ХОди викай - кеф ти срещу Обама, кеф ти срещу Путин, ББ, ЦЦ, Кадафи, ЕС и пр. Най-много в психиатрията да те вкарат, но пък те са под такова ограничение по отношение на човешките права, та дори и луд да си, пак няма да те освидетелстват : )...
цитирай
8. nicodima - Ган, както винаги истината е по средата : )...
27.03.2011 19:44
Доста хора са и невинно пострадали... Имало е страх кой, къде и какво говори. Само заради страха не приемам това за нормално.
цитирай
9. gantree - @ nicodima
27.03.2011 20:01
Само си помисли колко силен е бил шока в Америка, след като тъкмо в тия години стават ясни невъобразимите престъпления в сталинова Русия. Ако успееш да си представиш размерите на тоя шок, запитай се ти сама как би реагирала срещу онези около теб, които открито се заявяват като комунисти, симпатизиращи и пропагандиращи сталиновата "народна власт" в родината ти. А ако осъдим маккартизма, тогава защо да не осъдим и забраната на хитлеровите идеи? Аз разбирам, че на Куши му е изключително трудно, до степен невъзможно да разбере Джоузеф Маккарти, но мисля, че ти си способна да го разбереш. Не оставай с впечатлението, че настоявам за това :))

Поздрави.
цитирай
10. masterpiece08 - Знаеш ли( а ти сигурно знаеш)
27.03.2011 20:08
колко възрастни хора и досега говорят шепнешком, когато изразяват гласно някакво недоволстно срещу управляващите...
М/у другото нормалните хора непосредствено след 9-ти са вярвали, че комунистическата лудост ще трае няколко месеца и са се надявали след края на войната нещата да се нормализират, но...уви...
цитирай
11. анонимен - Като гледам прегледите от онова ...
27.03.2011 21:11
Като гледам прегледите от онова време, те ясно ви опровергават, реститутчета.
цитирай
12. rustam - Странно нещо
27.03.2011 22:01
са швейцарките. Дали хазяйката на баща ти си е представяла,примерно, как през 1943г ще излезе в центъра на Пловдив и спокойно ще викне "Долу Хитлер!"
Дали би била също така възмутена?
цитирай
13. nicodima - rustam,
27.03.2011 22:35
хората са си представяли, че наистина идва демокрация. Че страхът да извикаш "Долу Хитлер!", ще се смени от свободата да викаш каквото си искаш... Тези хора са си били точно демократи и с облекчение са мислили, че идва краят на безумието и подтиснатата мисъл...
цитирай
14. nicodima - kushel,
27.03.2011 22:38
какво казват прегледите от онова време? Те си бяха чисто промиване на мозъци!
И ще те моля - без квалификации - аз не наричам хората със случайно идващи в главата ми изрази! Ако имаш нещо против мене - моля, на Лични!
цитирай
15. 4aiotgluhar4e - Подозирам, Никодима, че в случая не ...
27.03.2011 23:29
Подозирам, Никодима, че в случая не става въпрос за парадоксално пречупване на логиката, за да се формира виц, а за примиряване на моралното с възможното. И за извличане на келепир от него. Преди много години една възрастна дама ми разказа следния виц:
Американец и българин спорели коя страна е по-демократична. Американецът казал:
- Аз мога да изляза пред Белия дом и да викам срещу Рейгън. Ти можеш ли да излезеш на жълтите павета и да викаш "Долу Тодор Живков!"?
Българинът го гледал, гледал, пък рекъл:
- Не мога. А ти можеш ли утре да не отидеш на работа?
- Не мога. - казал американецът.
- А можеш ли да отидеш, но цял ден да четеш вестник?
- Не мога! - пак казал американецът.
- А можеш ли цял ден да се правиш, че работиш, но за пет пари работа да не свършиш?
- Ееее, не мога, но тук спорим за демокрацията!
Тогава нашенецът се ухилил и рекъл:
- Хм, демокрация! Защо ми е да викам срещу Тодор Живков, като мога да не работя и да ми плащат?
цитирай
16. tili - Не вярвах, че толкопа
27.03.2011 23:29
комуняга пъпли из дебрите на блога. Рано е за сън!
лека нощ:)
цитирай
17. nicodima - 4aiotgluhar4e, в случая не е така...
28.03.2011 08:27
Човекът просто не е могъл да реагира по друг начин. Ние, които живяхме в по-близките времена, също не можехме. Това роди вицовете...
Не случайно вицовете в ново време са за мутрите и тяхната простотия и безнаказаност - срешу този феномен също не можеш да се съпротивляваш, за съжаление : )... дано поне изучат децата си, та след 2-3 поколения богаташите ни да не са толкова прости като сегашните : (...
цитирай
18. nicodima - tili,
28.03.2011 08:30
те никога не са изчезвали! Просто българския модел е рай за тях... Затова - децата - вън от България! Докато се намира дори един човек, който да защищава комунистическото минало у нас!
цитирай
19. hristo27 - Накратко казано от мен:
28.03.2011 11:46
"Най-древната професия - проститутка.
Втората древна професия - крадец.
Третата древна професия - политик - резултат от естествената симбиоза на първата и втората." :):):)

цитирай
20. nicodima - hristo27,
28.03.2011 12:15
с тази симбиоза на луди ни правят : (...
цитирай
21. gantree - @ nicodima
28.03.2011 13:41
nicodima написа:
Доста хора са и невинно пострадали... Имало е страх кой, къде и какво говори. Само заради страха не приемам това за нормално.

Здравей. Да, комунистите винаги са невинни и невинно пострадали, аз това го знам :))
Въпросът беше не дали стореното от Маккарти е нормално, а дали е извращение на демокрацията.
В крайна сметка много малка част от "невинно пострадалите" попадат в затвора, и то след обстойно проучване и доказване на шпионската им дейност в полза на СССР. Не забравяй, че говорим за война, и имаме предвид началото на т.нар. "Студена война". Всяка война е нещо много ужасно по принцип, но от това в никакъв случай не следва, че всички нейни жертви могат да бъдат определяни като "невинно пострадали". Затова, може би не бива да се съгласяваш с Кушел, когато той говори за маккартизма, без да мисли.

Поздрави.
цитирай
22. nicodima - Ган, с Кушел имаме много несъгласия, но като изключа негативните му изблици към "синята ми кръв", водим сравнително приличен диалог...
28.03.2011 14:01
Истерията срещу маккартизма тук са я преживяли моите родители, сравнително млади, но не толкова, че да не разбират какво става. Напрежението е било невероятно, непрекъснато са ги готвили за ядрена война, от което дори моето поколение закачи : )...
Според мен маккартизмът е един вид "бъркане в мозъка и убежденията", което ме кара да мисля, че е почти на крачка от тоталитарните идеологии. Тук , очевидно, сме на различно мнение. Но това в никакъв случай не значи, че Кушел ми е повлиял...
цитирай
23. gantree - @ nicodima
28.03.2011 14:29
Аз също имам родители, преживели множество истерии, нека да не си намесваме родителите, а ако ще говорим, да говорим по същество.

Няма никакво "бъркане в мозъка и убежденията". Както в България в момента комунистическия режим е обявен за престъпен със закон, така и непосредствено след ВСВ комунизмът е квалифициран по същия начин от Маккарти. Нищо тоталитарно няма в това да обявиш една идеология на омразата и насилието като комунизма, за престъпна. Ако искаш да кажеш, че това е несъвместимо с демокрацията и с плурализма, тогава е добре да си преразгледаш представата за демокрация и за плурализъм. Няма нищо демократично в толерирането на комунистическите идеи. Осъществяването на комунистическите идеи може да се извърши само с насилие, и затова те не са част от демократичното устройство именно защото са насилнически, тоталитарни и антидемократични идеи. Идеология, според която само ти си прав, а всички останали несъгласни с теб трябва да лежат в лагери, няма място в никоя държава с демократично управление.

Съжалявам, че сме на различно мнение по тоя въпрос.
цитирай
24. nicodima - Ган, от кого да получим автентична информация за минали събития, ако не от родителите си!
28.03.2011 14:54
Изключително съм им благодарна, че разговаряха свободно с мен, аз после надграждах.
Сега, по отношението ни към комунизма нямаме различия. Различията са по отношение на маккартизма. Но... след години президентът Рейгън доказа, че комунизмът може да се съсипе и без да се закачат американските граждани. Така че според мен това е било едно явно огледално на идеологическите преследвания в соц.лагера, събитие - може би, от тази гледна точка - исторически обусловено. Но - когато започнеш прекомерно да се вреш в живота на човека, да съсипваш работата му, да го тормозиш с разпити / това вече го изпитахме, нали /, се създава съпротива и резистентност. Така че от чисто социално психологическа гледна точка маккартизмът е грешка в развитието на американското общество.
Така мисля аз, но различните гледни точки изграждат по-ясен образ на явлението.
цитирай
25. gantree - @ nicodima
28.03.2011 15:12
Не съм писал нищо лошо за родителите ти. Просто споменах да не ги включваме в разговора, за да можем да говорим по същество, защо - защото, ако ще мерим родителите, погледни Кушел. Неговите родители очевидно не са били толкова полезни за неговото развитие и надграждане. Така че, още веднъж ще помоля, да не намесваме родителите.

Казваш за Рейгън "след години". Според мен правилното е да се каже, че Рейгън доказа каквото доказа "след Маккарти". Не пропускай факта, че Рейгън също е надграждал след предшествениците си антикомунисти. Периодът на маккартизма в никакъв случай не може да бъде определен като "огледален" на комунистическите лагери, нито е бил "прекомерна намеса в живота на човека". Мисля да не се разпростирам повече по тоя въпрос след тия твои заключения. По подобен начин отказвам да разговарям за тия неща и с такива като Кушел. Може би е най-добре точно тук разговорът да спре, преди да сме се скарали.

Поздрави.
цитирай
26. анонимен - ;)))) По-късно е станало и виц.
28.03.2011 15:51
-Каква е приликата между България САЩ?
-Че и в САЩ, и у нас можеш да ругаеш американския президент!
цитирай
27. nicodima - parasol, добре че можехме да се смеем тогава : )...
28.03.2011 18:39
Сега нещо ни са криви усмивките, може би от надеждата. Тогава никой не се надяваше на промяна...
цитирай
28. nicodima - Ган, най-голямата глупост е да се караш с хората заради убеждения...
28.03.2011 18:41
Кавгата е един вид надмощие на единия над другия, а аз точно това не обичам в отношенията, било реални, било виртуални - победата на по-силното Его на единия или на другия : )...
Хубава вечер!
цитирай
29. gantree - @ nicodima
28.03.2011 19:47
Не мисля така. Според мен най-голямата глупост е да приемаш всичко толерантно и безкритично, защото си напълно индиферентен към мисленето, убежденията, идеите или вярата и безверието на хората около теб. В краткият ни разговор няма и следа от "силно" или "слабо" Его, и не виждам никакво основание да твърдиш, че е имало "битка" :)) тъкмо напротив. Е, разбира се, можеше една прекрасна трагедия да си спретнем, с много кръв и сълзи по тая тема, но няма да има смисъл, като гледам как си готова да се съгласиш с всичко.

Поздрави :))
цитирай
30. nicodima - "...но няма да има смисъл, като гледам как си готова да се съгласиш с всичко."
28.03.2011 21:57
Това, че не съм съгласна с тебе, означава ли, че се съгласявам с всичко?
Аз просто съм човек на преговорите, а не на конфликтите, особено когато всичко това става в публичното пространство. Обичам доводите, но само когато са подкрепени с факти. Интернет-пространството гъмжи от хора с доводи и без факти или пък ако има факти са с доста лаическа интерпретация.
Не искам да говоря за себе си, последен пример - аз съм изключително компетентна в една много тясна област, за която имам международно признат сертификат / един от малкото у нас /, но всичко, което вложих, за да успея там, ми показа колко трябва да вложи всеки един от нас, за да бъде наистина компетентен в нещо. Затова предпочитам да чета и мълча, а това, че понякога се съгласявам с политически противник, е резултат от доста четене по въпроса и вече изградено собствено мнение.

А трагедии не обичам! Отровена съм от холивудските хепи-енди! : )) И като Мадленка Олбрайтова си закачам брошка с гълъбчето на мира : )))...
цитирай
31. gantree - @ nicodima
28.03.2011 23:01
Егото ми е толкова "силно", че нямах предвид себе си, като ти писах, че си съгласна с всичко :))
А това:
... а това, че понякога се съгласявам с политически противник, е резултат от доста четене по въпроса и вече изградено собствено мнение

е култово изказване. Не знам дали си го осмислила, преди да ми го напишеш. :))

Поздрави.
цитирай
32. 4aiotgluhar4e - Човекът просто не е могъл да реагира ...
29.03.2011 02:36
nicodima написа:
Човекът просто не е могъл да реагира по друг начин. Ние, които живяхме в по-близките времена, също не можехме. Това роди вицовете...
Не случайно вицовете в ново време са за мутрите и тяхната простотия и безнаказаност - срешу този феномен също не можеш да се съпротивляваш, за съжаление : )... дано поне изучат децата си, та след 2-3 поколения богаташите ни да не са толкова прости като сегашните : (...

Ами нали и аз това казвам - примиряване на моралното с възможното. На първия етап... След това се научаваш да се надсмееш над ситуацията и да извлечеш някаква полза. Сега различното е , че можем да си плямпаме, но икономическата несвобода е даже по-страшна.
цитирай
33. nicodima - Абсолютно!
29.03.2011 07:51
gantree написа:
Егото ми е толкова "силно", че нямах предвид себе си, като ти писах, че си съгласна с всичко :))
А това:
... а това, че понякога се съгласявам с политически противник, е резултат от доста четене по въпроса и вече изградено собствено мнение

е култово изказване. Не знам дали си го осмислила, преди да ми го напишеш. :))

Поздрави.


Какво пречи на двама политически противници да имат еднакво отношение към едно и също политическо събитие, особено ако то не касае ситуацията в собствената им страна!
цитирай
34. gantree - @ nicodima
29.03.2011 08:24
nicodima написа:
Какво пречи на двама политически противници да имат еднакво отношение към едно и също политическо събитие, особено ако то не касае ситуацията в собствената им страна!

Добро утро. Това е "въпрос за 100 лева" :))
Политическите противници имат способността на различен, коренно противоположен начин, да възприемат едно и също политическо събитие. Те именно затова са политически противници. Ако възприемат еднакво едно хипотетично политическо събитие, това е ясен белег, че не са противници, а съмишленици със сходни критерии за оценка.

Поздрави.
цитирай
35. nicodima - Не споделям твърдението ти, просто защото ляво и дясно мислещите...
29.03.2011 08:59
би трябвало да имат различно отношение към прилагането на тоталитарните идеологии, но ако наистина са демократично мислещи, тяхното отношение трябва да е еднакво. В същото време могат да си бъдат противници в рамките на политическия спектър.
цитирай
36. gantree - @ nicodima
29.03.2011 13:09
Не става дума за това дали споделяш моето мнение. Става дума за "маккартизма" в нашия разговор, който по същество представлява отхвърляне на тоталитарната комунистическа идеология, и именно в това е различието му от нея и тоталитарните й близнаци. Няма нужда да се разсейваме от основния въпрос, и затова недей като Кушел да вменяваш на "маккартизма" статут на тоталитарна и репресивна идеология, каквато той безспорно не е. Ако беше, тогава днес САЩ щяха да бъдат тоталитарна държава, в която левите щяха да са по затворите по политически причини, а е факт, че те не само не са по затворите, ами са и управляващи от избирането на Обама насам. Ако си мислиш, че избирането на Обама, както и избирането на Буш преди него, на Клинтън по-рано и прочие, не се дължат на успеха на Джо Маккарти във възстановяването на демократичните правила в американския политически живот, тогава просто бъркаш. А ако не разбираш сама къде точно е грешката, тогава не аз, ами и Бог няма да може да ти помогне в това оплитане. Както не може да се помогне и на Кушел, и на всички леви "носители на единствената истина" като него.
цитирай
37. boristodorov56 - Колко е необходим точно сега на България един истински Маккартизъм!
04.04.2011 19:15
Сенатската Комисия за антиамериканизъм с председател Ричард Никсън пречупи отровните филизи избуяли сред интелектуалците след войната, които се наторяваха щедро с руски парички и представляваха част от съветска шпионска мрежа в Сащ изградена още през 30-ге години на миналия век от световноизвестните хуманитарни организации - НКВД и ГРУ.

Юлиус и Етел Роземберг бяха уличени в предаването на проектите за атомната бомба на Ссср и осъдени на смърт за шпионска дейност .

"През 1995 година ЦРУ изкара наяве съветските шпионски материали, свързани със семейство Розенберг. Две години по-късно Александър Феклисов, бивш офицер от съветското разузнаване призна, че е ръководил Розенберг по време на своята работа в САЩ, а Никита Хрушчов в своята автобиография-повест посвети цял фрагмент за благодарност към семейство Розенберг, подчертаващ образцовата им служба за Съветския съюз."

Трябва ли да се напомня на щастливите с избирателната си памет или паметно незнание интернационалцървулпрогресисти от рода на Кич.ел, че именно атомното оръжие беше дълги години възпиращ фактор срещу миролюбивите хуманисти от зверилника Кремъл и ръкомахащи в елейна сласт канибали от чардаците на мавзолея на Ленин ?

цитирай
38. lubara - Поздрави, nicodima!
06.04.2011 18:08
Тогава е ясно. Но сега против кого да викаме?!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: nicodima
Категория: Други
Прочетен: 1913092
Постинги: 245
Коментари: 3247
Гласове: 19198
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Айн Ранд
2. Айн Ранд - откъс от "Правата на човека"
3. Джубран Халил Джубран - още един текст за размисъл
4. Ошо и смелостта да разбереш себе си
5. Мистикът и неговата роза - Халил Джубран и Мей Зияде
6. Imagine Peace Tower
7. Един експериментатор в рока - Дейвид Боуи
8. Защитници на дивата природа
9. Джим Морисън
10. Пач Адамс
11. ELO - One Summer Dream
12. Из делниците на един луд - Д-р Тони Филипов
13. mediapool.bg
14. КАФЕНЕ@NET
15. СВОБОДАТА@COM
16. Общност на свободните хора
17. Биволъ /Wikileaks /
18. Блогът на Иван Бедров
19. Истината такава, каквато можеше да бъде!?
20. Планините на България - пътешествията на Коста
21. Блогът на Манол Глишев: ФРБ - Феодална Република България. Социализъм и феодализъм
22. Evrazol - Дзен икономика / коаните на Дянков /
23. Институт за радикален капитализъм "Атлас"
24. Театър на мечтите
25. Obshtestvo.net
26. Общество "Айн Ранд"
27. Уеб-кафе
28. Кулинарният блог на Гуени, Кайти и Маджик
29. Е-вестник