Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.08.2012 09:26 - За включените светлини на автомобилите
Автор: nicodima Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 24335 Коментари: 47 Гласове:
38

Последна промяна: 03.08.2012 18:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Народното събрание отново прие нещо, което мога да определя на пръв поглед като недомислица, но на втори - ме кара да предполагам, че зад прокарването на това решение пак има някакви интереси.
И наистина - България е една от най-светлите страни в света и не може да се сравнява с мъгливия Албион, Швеция, Норвегия и Финландия... За зимата разбирам - облачни и сумрачни дни, дълга нощ, но нашите светли и изпълнени със слънце лета далеч не предполагат лоша видимост.
Завихреният спор в НС какви ще са разходите на хората не доведе до точен резултат. Председателят на комисията по транспорта казал, че разходът на гориво при включени светлини е между 28 и 32 мл за 100 км.
Има ли някой специалист в блога да ми каже вярна ли е тази цифра, защото ако не е така, явно някой пак слага рамо на търговците с петролни продукти??
Друга цифра, която прочетох е, че повишеният разход на гориво ще е за 750 млн. лева годишно!

Кое е вярното?

image

И едно симпатично и находчиво мнение по въпроса ТУК



Гласувай:
40



Следващ постинг
Предишен постинг

1. therainss - И аз се опитвам да го изчисля по някакъв начин, но е трудно
03.08.2012 09:32
Във всеки случай това, както и пътят към фалит на БДЖ, са изцяло в полза на петролните компании...
цитирай
2. blackpredator - Тук има доста неща,
03.08.2012 09:44
http://dadrl.hit.bg/
включително и разходен пример
цитирай
3. magicktarot - Не е само горивото,
03.08.2012 09:48
и самата кола се амортизира по-бързо, но мисля, че все пак светлините, дори да е много светло наоколо, правят видимостта на самата кола по-добра. Ако нещо си се заблеял, светлината от идваща кола ще я видиш по-добре в огледалата, дори с периферното си зрение само - така се повишава шанса да избегнеш инцидент. А и пешеходците виждат по-добре кола със запалени светлини, дори през деня.
цитирай
4. nicodima - http://dadrl.hit.bg/
03.08.2012 09:53
Много полезен линк!
Ето и аз успях да изчисля, че разходите според данните, които се дават там, са приблизително 75 млн. лв годишно, не 750 млн.
И 847,000 изгорели крушки...
цитирай
5. therainss - Обаче пак там...
03.08.2012 10:05
..виждаш статистиката за произшествията при включени дневни светлини. И за загиналите. Което е далеч по-значимо от паричните разходи...
цитирай
6. nicodima - Е, да де...
03.08.2012 10:13
therainss написа:
..виждаш статистиката за произшествията при включени дневни светлини. И за загиналите. Което е далеч по-значимо от паричните разходи...

Ама няма разлика с 1997 г. според изнесената таблица...
Ако имаше някакви значителни разлики, да го приемеш като аргумент.
На мнение съм, че дори един спасен човешки живот си заслужава мярката, но ако се окаже, че не е така, а се наливат средства в бездънната гуша на Лукойл...
За мен е много по-опасно едно технически неизправно превозно средство и си мисля, че намаляването на броя на произшествията през последните години се дължи на това, че хората общо се замогнаха и могат да си позволят нови коли на лизинг, на всичкото отгоре си ги пазят, защото при нашите условия колите не могат да се подменят като на Запад, така че не може да се твърди, че само на включените светлини се дължи намаляването на произшествията...
цитирай
7. therainss - Чакай, чакай...
03.08.2012 10:26
Кога се замогнаха хората, това пък откъде дойде?
цитирай
8. nicodima - Бедните не карат коли, за тях си има градски транспорт...
03.08.2012 10:31
А аз съм останала с впечатление, поне от това, което чета в пресата, че тежките катастрофи стават по селата, с млади и неопитни водачи и стари коли... Не минава седмица без да чуем, че някаква селска компания се връщала от дискотека и се размазала в дърво... то това не е от светлините, предполагам...

Извинявайте, но се налага до довечера да напусна компанията, въпреки че ми е много интересно какво мислите...
Аз само ще ви кажа, че тези включени светлини често ги забравям, въпреки че колата ми свири, ако ги оставя, акумулаторът ми отива на кино и досега съм имала десетина случая да ме остави на улицата или пък да не мога да тръгна на работа с колата в люта зима... това ми е аргументът против, ама той си е лично мой и никой не ми е виновен. Опитвам се да намеря общото между другите...
цитирай
9. kraken - Търсите под вола теле
03.08.2012 11:51
От 7 години карам през деня с включени фарове.
Нито съм забелязал по-висок разход , нито крушките ми горят повече.Това са пълни глупости.
Едно изфорсирване на двигателя на място или по-рязко потегляне ще ви изгори повече гориво от колкото да шофирате един месец на фарове.
цитирай
10. nicodima - Защо ли тези европейски страни, отменили мярката, не са се допитали до тебе?
03.08.2012 11:58
kraken написа:
От 7 години карам през деня с включени фарове.
Нито съм забелязал по-висок разход , нито крушките ми горят повече.Това са пълни глупости.
Едно изфорсирване на двигателя на място или по-рязко потегляне ще ви изгори повече гориво от колкото да шофирате един месец на фарове.

цитирай
11. shining - Всичко е толкова очевидно...
03.08.2012 12:12
"Патрициите" се загрижиха за "плебейте" и преди месец вдигнаха скоростта на 140 км, за да е по-безопасно. Това им се видя недостатъчно и сега СКОРОСТНО вкарват закона за запалените фарове. Ами то е ясно, че потреблението на горива спада, ако ще и да не си го признават, не ми трябват доказателства и не споря с никого. Преди месец един приятел ми каза, че заредил във Франция дизел за 1.30 евро. За добро или за лошо "плебейте" не виждат нищо друго пред себе си, освен една чаша-дали с вода, ракия или бира, няма значение, и ако решат да правят буря, правят я в тази чаша и никъде другаде, просто защото само това виждат. Но каквото такова. Или - хвани едните и удари другите. Или - драйв ту гоу /drive to go - eng./ или с други думи - карай да върви. Така че и ти карай да върви колата към морето и приятна почивка! :)))
А, забравих - кавичките са, защото нито едните нито другите са такива в класическия смисъл :)
цитирай
12. kraken - nicodima пука ми за твоите европ...
03.08.2012 12:29
nicodima пука ми за твоите европейски страни.Аз съм убеден , че като шофирам на фарове през деня ме забелязват по-лесно и ще продължа да го правя.
цитирай
13. nicodima - Дотук изборът си е бил твой и нищо лошо не виждам...
03.08.2012 12:36
kraken написа:
nicodima пука ми за твоите европейски страни.Аз съм убеден , че като шофирам на фарове през деня ме забелязват по-лесно и ще продължа да го правя.

Никой не може да ти забрани да караш без фарове...
Преди години на фарове караха само мутрите с големите джипове и някои техни подражатели. Смисълът на фаровете беше: "Махай се от пътя ми! Пречиш!"
А виждането на опасността е нещо много индивидуално...
цитирай
14. nicodima - 11. shining -
03.08.2012 12:39
Разбира се, че пада потреблението на горива. След последното увеличение половината от колите на нашия паркинг не мърдат оттам.
Друг е въпросът, че някои глупак или по-лошо - лобист, прави законите, а ние спим!
Четин Казак ми е светлия пример...
цитирай
15. patzolino - Винаги съм си мислил,
03.08.2012 13:27
че всичко се прави нарочно. Нарочно не се правят зелени вълни по големите булеварди, нарочно се изисква шофиране с включени светлини и т.н. и т.н.

Все пак фамилия Златеви трябва да намажат от управлението на ББ. Каква по-добра възможност от това?

Относно смисъла е ефекта на фаровете - има една много хубава приказка - "Кьорав карти не играе". Ако си достатъчно кьорав, че да не видиш движищата се кола, едни фарове едва ли ще помогнат в случая. За мен това е абсолютно тъпотия! Ефекта ще бъде клонящ към нула. Ако искат да направят нещо полезно, за да намалят жертвите, да помислят за ограничаване на скоростта на пешеходни пътеки, или такива да се заменят с надлези/подлези. А не само да измислят купчина закони, които дори те самите не могат да наложат, да не говорим за смисъла от повечето от тях.
цитирай
16. patzolino - Бедните не карат коли, за тях си има ...
03.08.2012 13:29
nicodima написа:
Бедните не карат коли, за тях си има градски транспорт...



Това са пълни глупости и елементарни разсъждения. Ти явно се пишеш към бедните и те е яд на тези, които могат да си позволят кола?

Аз не се считам за беден - имам доста хубава кола, която седи на паркинга през седмицата. А до работа ходя с градски транспорт. Колата я ползвам само при нужда - пазар, излизане от града и т.н.

Така че е въпрос на самосъзнание, не на финансови възможности!
цитирай
17. nicodima - В България не може да се говори за самосъзнание...
03.08.2012 13:43
patzolino написа:
nicodima написа:
Бедните не карат коли, за тях си има градски транспорт...



Това са пълни глупости и елементарни разсъждения. Ти явно се пишеш към бедните и те е яд на тези, които могат да си позволят кола?

Аз не се считам за беден - имам доста хубава кола, която седи на паркинга през седмицата. А до работа ходя с градски транспорт. Колата я ползвам само при нужда - пазар, излизане от града и т.н.

Така че е въпрос на самосъзнание, не на финансови възможности!


Самосъзнание могат да си позволят гражданите на страни със здрава демократична традиция.
У нас са единици и изглеждат като бели врани...
Аз например нямам това самосъзнание, че да се откажа от колата си, просто защото работя на 2 места и трябва да минавам през цяла София 4 пъти. Няма как да стане с транспорта без да се изгуби много време. Та не е само до самосъзнание, а до необходимост.

цитирай
18. hristo27 - Поредната глупост, която копираме ...
03.08.2012 13:54
Поредната глупост, която копираме от ЕС. Летните месеци при 38-40 градуса на сянка /а на пътя е около и над 50 градуса/, при максимална осветеност на пътя, да караш с включени светлини си е абсолютна простотия! Друг е въпроса - при това силно слънце колко ще се виждат светлините на МПС-то, ако кара срещу слънцето?!?
цитирай
19. yotovava - Не знам дали заради намаленото потребление, аз кола не карам и няма как да преценя,
03.08.2012 13:55
но като човек, който се занимава с фотография - а там светлината е от голямо значение - не виждам смисъла от запалените фарове през деня. Слънцето направо ще ни избоде очине. Хеле ако над страната преминава антициклон, паважът искри.
цитирай
20. анонимен - Недомислица, която ни натресаха!
03.08.2012 15:54
Води до увеличени разходи - това съм съгласен. Слънчев петък ;)))
цитирай
21. gotzageraskov - Мнение на шофьор от вчера
03.08.2012 16:20
Въпросният човек е 27-годишен. "Аз от кога казвам, че трябва да се направи това! Така и ти ще забележиш кола от по-далече, и тебе ще те забележат, и по-добре ще прецениш разстоянието!". А в Швеция приеха този закон през лятото, когато е твърде слънчево, дори - в някои случаи - прекалено. Имам нощна снимка от Стокхолм по време на белите нощи - като тукашен късен следобед. да допълня - приеха закона преди около 30 години. Резултатът- намаляване на катастрофите с почти 30%.
цитирай
22. tili - Не знам кой какви
03.08.2012 17:21
карти играе, но трябва да се кара на фарове. Така БГ шофьорът забелязва, че не е сам на пътя. Липсват ни поне 70 години колегиален стаж!
цитирай
23. stoineff - Сигурно е
03.08.2012 17:32
единствения закон, който одобрявам. Разбира се Валентин Златев ще изкяри от него и има лобистки интереси, но съм сигурен (казвам го като човек, който минава поне 100 км. на ден), че ще спаси няколко човешки живота. Струва си да напълним гушата на Златев и Тиквич.
цитирай
24. nicodima - Искаш да кажеш -
03.08.2012 17:40
stoineff написа:
единствения закон, който одобрявам. Разбира се Валентин Златев ще изкяри от него и има лобистки интереси, но съм сигурен (казвам го като човек, който минава поне 100 км. на ден), че ще спаси няколко човешки живота. Струва си да напълним гушата на Златев и Тиквич.


и вълкът сит, и агнето - цяло : )))...
цитирай
25. nicodima - За междуградско каране - да!
03.08.2012 17:43
tili написа:
карти играе, но трябва да се кара на фарове. Така БГ шофьорът забелязва, че не е сам на пътя. Липсват ни поне 70 години колегиален стаж!

Ама за "Тодор Александров", примерно или "Раковска" - произволни ми са примерите, не мисля, че е необходимо...
цитирай
26. анонимен - Мен светлините страшно ме дразнят и ...
03.08.2012 17:58
Мен светлините страшно ме дразнят и да светиш в яркото слънце е направо налудничаво. Най-големия проблем е, че рефлекторите на фаровете бързо помътняват а комплект фарове за свястна кола гонят хилядарката. Който е скапан шофьор, никакви фарове няма да му помогнат. При КОМУНИЗМА карахме курсове по 6-7месеца с нощни и полигони и всичко останало. При демокрацията повечето книжки се купуват. Там е проблема, както обикновено - в системата. :)
Аз обичам бесните скорости, но никога не създавам рискови ситуации, защото знам къде и как може да се бърза и къде не може. Шофьор се става след минимум 100 000 км с различни коли.
цитирай
27. alexalexalex - малиии :)
03.08.2012 20:50
като човек, дето е минал през цяла Европа почти с кола мога да отбележа следното :
1. На фарове се кара навсякъде, даже в Македония и Сърбия, че даже и в Гърция, дето е по-слънчево и по-светло от тука. Не коментирам за Германия, Чехия, Холандия и т.н.
2. Фаровете дават представа с каква скорост се движи колата (даже и тая зад теб), не зная защо, но когато ме настига кола на фарове (даже и в слънчев ден), мога да преценя дали е нормален или каскадьор (като колегата Кушел).
3. Това с повечето гориво, дето се харчи - вие или сте прости (да ме прощавате) или идея нямате какво е ДВГ и за какво служат ремъците : алтернатора се върти непрекъснато, ндам :) и с фарове , и без - върти се. като запали фаровете оборотите не се покачват, от какво да се гори повече????
4. Бялата кола без фарове, на слънчево време и на магистрала е почти невидима - личен опит :)))


само да вметна, че съм навъртял около 1 000 000 километра и съм твърдо ЗА фарове през цялото време.
цитирай
28. blackpredator - Следващото решение ще бъде,
03.08.2012 21:03
да си изрисуваме Бойко на предния капак.
Отзад Стратиев или Кесяков. Няма значение кой, все Алекси...
Бая блогъри ще са първи.

Алекс, не давай пример с македонските Алпи, дай с австрийските.;)))
цитирай
29. анонимен - Колега, Алекс, тук се изложи като ...
03.08.2012 21:12
Колега, Алекс, тук се изложи като кифладжия. Щом се изразходва енергия за осветление, тя трябва да се получи от изгорено гориво. Образно казано, от пръдня боя не става. Питай някое детенце от 5-ти клас.
цитирай
30. alexalexalex - blackpredator
03.08.2012 21:33
тц, колата ми е черна и няма да си отива :)
цитирай
31. alexalexalex - Колега Кушел
03.08.2012 21:35
не ме карай да поставям под съмнение инжинерната ти диплома, моля те.
или ще кажеш, че двигателят е със 100 процента КПД :)
ами я форсирай колата на място и ще видиш:)

лелеееееее
цитирай
32. alexalexalex - Колега Кушел
03.08.2012 21:37
отвори си една схема на двигател и алтернатор и виж.
и си махни сам коментара, че се срамувам заради теб, ндам :)
цитирай
33. nicodima - Стана разправията...
03.08.2012 21:56
С Кушел и Алекс в комплект ще се задържа на Първа : )))...
Истина е, че от вторник нататък ще си светкаме в очите, искаме или не...
Дали ще има полза, бъдещето ще покаже...
Аз съм песимист... Поне за себе си знам, че ще имам перманентни проблеми с акумулатора : (... а може би и с КАТ, просто защото съм разсеяна...
Ама като трябва да се щамповаме като европейци, ще го правим, въпреки че според мен тази щампа не ни ходи...
цитирай
34. tamperto - "
03.08.2012 22:15
Кушеле, я се замисли малко! Радиото ти работи ли докато караш? А климатроника? А часовника на таблото? А GPS-a? Май и тия неща си харчат ток. Да не говорим за форсирането по светофарите, дето ти дават повече разход на гориво. И там е работата, че гореизброените не могат да спасят човешки живот. Даже е доказано, че могат да станат и предпоставка за ПТП: затворени прозорци, климатик, радиото на МАХ, пее Лепа Брена и не чуваш приближаващата се линейка.
цитирай
35. penchoan - Разходът на гориво е приблизително ...
04.08.2012 01:01
Разходът на гориво е приблизително верен - около 30-35 мл/100 км. Ако колата изминава средно по 10 000 км/година, стойността на осветлението ще бъде от порядъка на 10 лв/година, умножен по 4 мил. автомобила, прави 40 милиона лева по-висок оборот на горива. От тях 10 милиона лева ще отидат в джоба на Лукойл и В.Златев, а част от тях ще лапнат депутатите на ГЕРБ, лобирали за закона. Изглежа големите далавери свършиха и някои депутати са готови на такива "дребни" игри. Те не са съвсем дребни, зависи на колко министерски и депутатски глави се разпределят.
цитирай
36. tamperto - "
04.08.2012 01:17
Аз да питам... Та като идеш на кръчма, да го кажем в Хепи-то, колко бакшиш оставяш? Аз оставям средно 5-8 лева. Сервитьорките са квалитетни, обслужването - също. Предполагам и ти, penchoan, правиш същото нещо. Ама не виждам да се бунтуваш срещу шефовете на Хепи-то. А и това ходене е поне 2 пъти на месец. При тебе не знам колко на често е, ама и един път в годината да е, си е на далавера за шефовете на Хепи. И в тоя ред на мисли, колко пъти си протестирал срещу тях, ако не е тайна???
цитирай
37. epicfail - Бедните не карат коли, за тях си има ...
04.08.2012 02:30
patzolino написа:
nicodima написа:
Бедните не карат коли, за тях си има градски транспорт...



Това са пълни глупости и елементарни разсъждения. Ти явно се пишеш към бедните и те е яд на тези, които могат да си позволят кола?

Аз не се считам за беден - имам доста хубава кола, която седи на паркинга през седмицата. А до работа ходя с градски транспорт. Колата я ползвам само при нужда - пазар, излизане от града и т.н.

Така че е въпрос на самосъзнание, не на финансови възможности!


100% имаш кола 2-ра употреба, която гори повече от нафтена печка. Изобщо не ми говори, че ги правиш тия работи защото си богат. Повечето ми приятели с коли наистина имат пари и ги палят за да отидат до магазин на 100 метра да си купят цигари. Това е въпрос на манталитет, не на нещо друго.
цитирай
38. анонимен - Колега, Алекс, когато изръсиш н...
04.08.2012 07:31
Колега, Алекс, когато изръсиш някоя необмислена дума, по-добре е после да си затраеш, защото това ща мине за неволна грешка, но когато упорито я повтаряш, само мултиплицираш ефекта от всеобщото изумление. Не само фаровете, но и радиото и дори запалката за цигари вдигат разхода на гориво. Просто не си спомням в кой клас започва да се учи физика. Законът за запазване на енергията го има още в първия учебник.
цитирай
39. penchoan - Аз да питам. . . Та като идеш на кръ...
04.08.2012 07:39
tamperto написа:
Аз да питам... Та като идеш на кръчма, да го кажем в Хепи-то, колко бакшиш оставяш? Аз оставям средно 5-8 лева. Сервитьорките са квалитетни, обслужването - също. Предполагам и ти, penchoan, правиш същото нещо. Ама не виждам да се бунтуваш срещу шефовете на Хепи-то. А и това ходене е поне 2 пъти на месец. При тебе не знам колко на често е, ама и един път в годината да е, си е на далавера за шефовете на Хепи. И в тоя ред на мисли, колко пъти си протестирал срещу тях, ако не е тайна???

Оставяне на бакшиш е по желание за добро обслужване, това си е мой избор. Ако не дам бакшиш, никой няма да ме глоби с 50 лв., нали?
цитирай
40. alexalexalex - Колега Кушел
04.08.2012 08:15
КПД на дизелов двигател (с турбина) е около 50 % максимум. Това е най-доброто КПД, да ти подскажа, при бензина е поне 15 % по-ниско.
Което ще рече, че 50 % отиват в небитието :)
От тези вторите 50 % всъщност се захранват алтернатора, водната помпа и т.н. - демек инжинерите са се сетили.
Тоест - и да пускаш фарове, и да не пускаш - все тая.
Елементарно, колега Кушел.

п.с. Написал съм постинг по повода, можеш да си повишиш общата култура :)
цитирай
41. анонимен - Колега, Алекс, просто спри. Дос...
04.08.2012 08:33
Колега, Алекс, просто спри. Достатъчно.
цитирай
42. planinitenabulgaria - За включените светлини през лятото:
04.08.2012 09:28
Началото поставиха мутрите след 1990 г. Те караха джиповете си с включени светлини, защото не сназват правилата за движение. Тогава видиш ли кола с включени светлини буквално означаваше за останалите: Внимание, мутрешки джип, дай му път да се маха или ще те тресне! Поради това тогава намразих всички простаци, които караха на фарове и до сега това ме дразни - когато при хубав слънчев ден някой нагло фърчи с мутроджипа си.
Държавата ще спечели от тази простотия не само с леко повишения разход на гориво. Като специалист отбелязвам, че за около 200 вата обща мощност на крушките се потребява гориво, което отделя топлина 800 вата или една конска сила. Това е приблизително допълнителен разход на 100 км. 80 мл. гориво на стойност 0.20 лв. Гювеч за бензиновата мафия. Но и за автомафията заради по-често сменяваните крушки.За наглостта на това решение говори фъктът, че при не включени светлини те водят да извършваш престъпление на стойност 50 лв. Това недвусмислено говори за рекетьорския прочит на новия закон, който освен това е и абсолютно просташки.
цитирай
43. dedenze - Без никакво съмнение ни лъжат в сметката 32гр/100км и не само в тази сметка.
06.08.2012 10:42
Извън чисто инженерният подход и изчисление ето една бабешка сметка:
100 км в София се изминават за около 5 часа ! При включени къси светлини и отчитайки КПД на генератора се консумира 200 вата на час ! Следователно за 5 часа имаме 1 киловат ! При обявеният разход 32 мл или 0,032 литра за 100 км и умножим по сто излиза че с 3 литра бензин получаваме 100 квата енергия, не ни е нужена НЕК, още по малко ЧЕЗ, ЕОН.....
Истината е че разхода се завишава с 0, 3- 0,5 %, което сумарно никак не е малко плюс другите разходи по поддръжката, който не вярва, да помоли някой притежаващ возило с отчитане на моментния разход да включи и изключи светлините системата отчита 0, 1 - 0,2 литра на час!
цитирай
44. rucifer - От девет кладенеца
07.08.2012 11:31
вода ще донесете, само да мрънкате. Добър, лош, закона е закон. Спазвате и толкоз. Разход било, крушки било и не знам си какво още. Петролна мафия, авто мафия. Само се погледнете отстрани и си помислете, че с такива хора, трябва да правим законова държава. Пфууууу.
цитирай
45. tamperto - "
07.08.2012 23:48
Що бе, айде Станишко да направи и един референдум " За или против светлините през деня". То и без това не мисли като предлага вотове на недоверие и референдуми.. та това ще му е само един светъл плюс в кариерата. Друго си е да отчита дейност докато е в опозиция, бабетата са възхитени и очаровани. После като дойде на власт, ще строи Белене със техните пенсии. Ама да не му дреме... Сега има по-важни теми - ФАРОВЕТЕ!!!!!!!! Храчи народеееее :D
цитирай
46. vaskab - Светлините през деня
09.08.2012 09:35
nicodima - За междуградско каране - да!
Ама за "Тодор Александров", примерно или "Раковска" - произволни ми са примерите, не мисля, че е необходимо...
За вас софиянци други градове в страната няма!Само София! И освен това улицата не е "Раковска", а "Г.С.Раковски". Поне изписвайте правилно улиците в собствения си град.
цитирай
47. nicodima - 46. vaskab
12.08.2012 13:29
Imash li da kazhesh neshto syshtestveno po problema?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: nicodima
Категория: Други
Прочетен: 1910106
Постинги: 245
Коментари: 3247
Гласове: 19198
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Айн Ранд
2. Айн Ранд - откъс от "Правата на човека"
3. Джубран Халил Джубран - още един текст за размисъл
4. Ошо и смелостта да разбереш себе си
5. Мистикът и неговата роза - Халил Джубран и Мей Зияде
6. Imagine Peace Tower
7. Един експериментатор в рока - Дейвид Боуи
8. Защитници на дивата природа
9. Джим Морисън
10. Пач Адамс
11. ELO - One Summer Dream
12. Из делниците на един луд - Д-р Тони Филипов
13. mediapool.bg
14. КАФЕНЕ@NET
15. СВОБОДАТА@COM
16. Общност на свободните хора
17. Биволъ /Wikileaks /
18. Блогът на Иван Бедров
19. Истината такава, каквато можеше да бъде!?
20. Планините на България - пътешествията на Коста
21. Блогът на Манол Глишев: ФРБ - Феодална Република България. Социализъм и феодализъм
22. Evrazol - Дзен икономика / коаните на Дянков /
23. Институт за радикален капитализъм "Атлас"
24. Театър на мечтите
25. Obshtestvo.net
26. Общество "Айн Ранд"
27. Уеб-кафе
28. Кулинарният блог на Гуени, Кайти и Маджик
29. Е-вестник