Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.07.2010 17:19 - Няколко въпроса към нашата полиция, която ни ... / пази, може би /
Автор: nicodima Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9775 Коментари: 23 Гласове:
28


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Вчера едно неприятно събитие грубо събуди потъналата ми в арт-дрямка душа. Едно обаждане на роднина... Второ обаждане на стария ми баща... Загадъчно, с уговорката да съм сама докато говорим... Треперещият глас на стареца тревожно занарежда една позната схема – обажда му се мъжки глас, казват му, че зет му е катастрофирал и убил човек и че трябва да даде 6 000 лв. за да се „оправи работата”. И тъй като не успял да събуди невинно спящия си зет, нито да намери дъщеря си, живял близо два часа в неописуема тревога от „случилото се”, той отишъл до банката, изтеглил колкото пари имал там и се върнал в къщи, откъдето продължил да ни търси. Дълго време не успях да го убедя, че нищо не се е случило. Щабът от приятели и роднини веднага се задейства, баща ми е вече защитен и спокоен, но мътилката в душата ми се надигна от няколко въпроса. Веднага се обадих в полицията. Любезен глас ми обясни, че нищо не може да се направи, защото „нямало извършено деяние”. А бе, господа полицаи, вие как си представяте тази работа – някой да ограби или убие баща ми за 5 лева и тогава да ви сигнализирам, така ли? Вие чували ли сте за превенция на престъпността? Хайде, с баща ми трудно би се работило, но на мен никой не ми се обажда да ми иска суми, защо ли? Вие какво правите, за да хванете тези организирани банди, които разполагат с толкова лични данни? В обаждането ясно е било споменато името на моя съпруг, исканата сума е била приблизително равна на влога на баща ми в ДСК – и за децата става ясно, че има информатори от банката и от полицията, не ви ли е по-лесно да тръгнете по техните стъпки? И докато се фукате пред Европа с „Килърите”, които едва ли ще бъдат осъдени, какво направихте, за да застанете между беззащитния човек и битовия престъпник? Сигурно звуча наивно, но явно човек трябва да усети върху себе си дългата ръка на престъпността, за да възроптае! От такава неефективна защита от престъпността в средата на 19 век в САЩ се раждат законите на съдия Линч... Дали сме далече от тях?...


Тагове:   Нашата,   може,   полиция,


Гласувай:
29



Следващ постинг
Предишен постинг

1. blagovestie - За съжаление е така, Никодима,
24.07.2010 17:22
пазят си само задниците... С извинение.
Жалко, че са разбили нервите на бащата ти. Аман от измамници значи!
Страшно ме е яд като се разбере, че биха се задействали само ако има труп (недай си Боже!), като че ли тогава могат да направят нещо.
Пфу, пак се ядосах. Егати и държавата и чудото.
цитирай
2. eien - Единственото, което виждам в момента като рационално действие е
24.07.2010 17:31
да се сложи постинга на първа страница за най-малко 3 дни и да се прочете от максимално много посетители и блогери, които следва да споделят с близките си за случая и да ги предупредят. Мисля, че заглавието следва да се промени с акцент, ВНИМАНИЕ! /Така или иначе въпросите ще си останат във въздуха/.
цитирай
3. boristodorov56 - Винаги има дялово участие и полицай.
24.07.2010 18:30
Подобна пиеса се е разграла и с майка ми, без щети.
цитирай
4. nicodima - Боре,
24.07.2010 18:35
Мен ме смути точното споменаване на името на съпруга ми. Обикновено от възрастните хора искат малки суми - по 1000-2000 лв., тук исканите пари са почти равни на съществуващия влог. А баща ми е съвсем с ума си, но човек над 80 години е с доста нежна, ранима психика и невъзможност за бързо съобразяване... Разузнаването им добре работи, за жалост...
цитирай
5. bamby13 - тяхната полиция ги пази. Измекя...
24.07.2010 18:50
тяхната полиция ги пази. Измекярите долни! Редовия гласоподавател остава Господ да го пази....
цитирай
6. scarlety - Никодима,
24.07.2010 21:52
Същото обаждане имаше и баща ми преди месеци.Осведомеността за дъщеря и зет,че и имена направо ме стресна.Сумата,която искаха беше "достатъчна" за един пенсионер.Само,че той веднага ни откри по телефона и нещата приключиха до там.Но тази перфектна осведоменост наистина е шокираща:( Остава да спим спокойно-банковата тайна ни гарантира спокойствие,а родната полиция,съставена от професионалисти, си счупва краката да гони бандитите,които ни тормозят!Отивам да си пусна клипчето на Веско Маринов и да си сипя едно :((
цитирай
7. slavimirgenchev1953 - И аз имах такъв случай.
24.07.2010 23:15
Тъстът ми обаче веднага ги отряза )))
Тези измами не са безобидни, защото говорят за организирани и добре осведомени банди. ББ и ЦЦ да се заемат и стях, а не само с мутрите и самоуправството между тях.
Всщънсто с мутрите е най-лесно: просто се налага пълна забрана върху престъпния български "спорт", където мафията си пере престъпните пари, и нещата се решават от раз.
цитирай
8. semtomovi - Тексас 1920 г.
25.07.2010 00:55
Аз щях да тегля една по-голяма сума в банка ОББ в гр. Враца преди години. И тогава човек на банката беше предупредил борсов агент, с който бях имала контакт преди, и той си беше довел двама биячи, които се преструваха на "клиенти". Ако бях изтеглила тази по-крупна сума пари, щях да бъда набита и ограбена, най-вероятно пред самата банка. В центъра на града. Е, това ако не е Тексас от 1920 година. То аз не знам какво е! (не си измислям, имам и свидетели дори).
цитирай
9. flycatblu - И на мен са се обаждали, че съм спе...
25.07.2010 12:15
И на мен са се обаждали, че съм спечелила пералня...и инскрукцията беше да ида веднага в магазин и да си купя валчер на фрог беше и да заредя телефона...и като съм го направила щели да ми се обадят да ми кажат как да си получа пералнята...Номерата са най-различни...Мойто е малко...но и този стрес който създават в описаната по-горе ситуация...а полицията песни пее...
цитирай
10. kass - nicodima
25.07.2010 13:11
това се случва често, но няма кой да го спре и не защото не могат, просто не искат, нищо че това може да докара инфаркт на някой възрастен човек. Отвратително е наистина!
цитирай
11. krotalka - Много неприятно чувство е.
25.07.2010 13:57
Изпитах гоминалата година - http://krotalka.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/06/29/zashto-ne-se-hvanah-na-vydicata.355884
цитирай
12. eien - Радвам се, че има отзвук!
25.07.2010 16:12
Повече мнения и коментари не са излишни. Съпричастна съм. Отказвам да вярвам, че тази сага се развива в 2010 в една правова държава /= вж. всеки втори материал в Европейския съюз за нас/.
цитирай
13. pomiqrat - До вчера плакахте, че 180 човека се ...
25.07.2010 16:42
До вчера плакахте, че 180 човека се заели да залавят телефонните измамници, а днеска плачите що никой не работел по въпроса. Смешници. Малоумните ви роднини, които се вържат на тези простотии са си виновни за необразоваността си.

Що не плакахте толкова много срещу полицията, когато не праваше абсолютно нищо. Ей заради такива вечно недоволстващи приказливци като вас ще сме на дъното на Европа
цитирай
14. nicodima - pomiqrat,
25.07.2010 17:09
дотук сме 12:1. Не знам кой е плакал за или срещу тези 180 човека, лично аз не се занимавам с организацията на полицията, за да знам кой как работи. Длъжна съм да оглася обаче факта, че не работи полицията - като опря лично до мене - не работи! Ясно?! Преди години не сработи и когато един психопат тревожи с години цялото ми семейство и разиграваше сценки тип "Нос Страх". Та в моя случай имаме рецидив!
Аз например отлично знам защо няма да приемат някой твой близък или тебе за операция в болница и защо ще чакате ред, за да бъдете лекувани, но това е друга тема... Искам да знам защо никой не ми предложи нещо да се направи, никой не попита за моето име и адрес, никой не попита за името и адреса на баща ми - пълно безхаберие!
Категорично възразявам срещу тона в коментара ти и не ти пожелавам това да се случи нито на теб, нито на "умните" ти роднини. Баща ми е един от хората, на чиито познания се държеше селското стопанство във Варненски окръг, доживя за щастие до 87 години, гласува за демократичните правителства, за да го плашат, побъркват и измъкват последните му пари, така ли?
А ти какво си мислиш - че блогът е някакъв правителствен коректив?! Надценяваш!
Блогът дори не е средство за масова информация - той е просто множество коментарни рубрики. Предлагам ти да напишеш нещо "в защита" на полицията, и то какво е направила срещу битовата престъпност и тогава ще си говорим. Така да подхвърляме дразнещи думички можем всички!
цитирай
15. nicodima - Кроти,
25.07.2010 17:35
изчетох коментарите и под твоя постинг... Права си, не е до наивност, в първия момент много хора са готови да "захапят". Ами такива неща се случват всеки ден. Баща ми знае, че и двамата с мъжа ми не слизаме от колите, ако му бяха казали, че аз съм блъснала и убила човек, може би веднага щеше да повярва, защото не може да понася резкия ми стил на каране... Психиката на възрастните хора е особено ранима и престъпниците са наясно и с чувствителността и с обичта към близките и с бързото объркване и професионално се възползват от това. Вероятно според някои горни коментари е "малоумно" да обичаш и страдаш, особено като си вече инвалид!!!
цитирай
16. apostapostoloff - Катили
25.07.2010 17:45
Преди 3 дни ме обраха в рейса. Джебчии. Обадих се на 166, а оттам и на мен ми казаха, че нищо не можели да направят. Макар че имаше извършено престъпление. Казаха ми, представете си, че бих могъл да подам жалба в районното. Голяма работа е това Цецко, ама само когато бръщолеви несвързано по телевизията.
цитирай
17. aidasv - Поздрав за
25.07.2010 19:34
точно изразената позиция - колко ясно е всичко за нас и услушване от тези от които зависи да се променят нещата, за да станем нормална държава.
цитирай
18. bigbrother2 - Здравей,
25.07.2010 20:02
Такова обаждане преживях преди 2-3 години, когато не беше нашумяло и не се знаеше за него. Трябва да кажа, че е много гадно преживяване. В първите секунди си в шок, чуваш един плач с откъслечни думи и превърташ всичко през главата. Не е за слаби сърца. Не се хванах, но първите десетина секунди още ги помня.
При тия технологии не мисля, че е проблем да ги спрат. Но най-много ме е яд, че се обадихме на полицията, а те казаха, че нищо не могат да направят. А можеха поне в медиите да го раздухат. В медиите почнаха да говорят година след това и то първоначално плахо...айде, че пак се ядосах.
цитирай
19. lion1234 - ,,...информатори от банката и от полицията...''
25.07.2010 21:50
Ето тази комбина е страшна, защото е знак за държава-мафия, където се размива границата между полицая и престъпника, правото и безправието, реда и безпорядъка!
Радвам се за хепиенда!
цитирай
20. pomiqrat - Ама как на мен полицията винаги се е ...
25.07.2010 23:31
Ама как на мен полицията винаги се е отзовавала като и подам сигнал. Трябва малко настоятелност мили дечица. И да, дечица сте, защото ви гледам тука как само се оплаквате и нищо не правите по въпроса. Като не ви изнася и не ви харесва държавата границите са отворени и хората могат свободно да се предвижват от една точка до друга. Вземете прочетете наказателния кодекс.
цитирай
21. nicodima - pomiqrat, ако си на толкова години, на колкото си се писал, има какво да учиш!
26.07.2010 06:53
Ти имаш ли някаква идея как да се оправят нещата?
Предложи нещо, чакам, защото виждам, че знаеш повече!
А как се отзова полицията - като ти отговори на обаждането?
А - и да те питам - парите спасих, как ще се справя със стреса при баща ми? Нали си голям капацитет, кажи как да залича уплахата и гадното чувство? Как да залича сърдечните му проблеми, за да не получи инфаркт? Нали имаш рецепта за всичко! Аман от многознайковци!
То от километри се вижда, че полицията играе с престъпниците, той ми дава рецепти да съм настоятелна! Смях!
А рецептата за емиграцията няма какво да я даваш на кака си! Едно дете изпратихме и то успя повече, отколкото очаквахме, второто се подготвя! Ще останат само заблудени или без възможности!
цитирай
22. rat - Казваш на баща ти да се разбере с тях ...
30.07.2010 11:47
Казваш на баща ти да се разбере с тях къде да им занесе прите, и тогава уведомяваш полицията. Те поемат нещата след това.
Наистина няма деяние. Това, че някой те е лъгал по телефона не е престъпление.
цитирай
23. nicodima - Сега търся връзка с високопоставено лица в полицията, за да ми свършат работа!
30.07.2010 11:50
rat написа:
Казваш на баща ти да се разбере с тях къде да им занесе прите, и тогава уведомяваш полицията. Те поемат нещата след това.
Наистина няма деяние. Това, че някой те е лъгал по телефона не е престъпление.

За да знам, че някой ще ми обърне внимание. Иначе няма смисъл...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: nicodima
Категория: Други
Прочетен: 1909884
Постинги: 245
Коментари: 3247
Гласове: 19198
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Айн Ранд
2. Айн Ранд - откъс от "Правата на човека"
3. Джубран Халил Джубран - още един текст за размисъл
4. Ошо и смелостта да разбереш себе си
5. Мистикът и неговата роза - Халил Джубран и Мей Зияде
6. Imagine Peace Tower
7. Един експериментатор в рока - Дейвид Боуи
8. Защитници на дивата природа
9. Джим Морисън
10. Пач Адамс
11. ELO - One Summer Dream
12. Из делниците на един луд - Д-р Тони Филипов
13. mediapool.bg
14. КАФЕНЕ@NET
15. СВОБОДАТА@COM
16. Общност на свободните хора
17. Биволъ /Wikileaks /
18. Блогът на Иван Бедров
19. Истината такава, каквато можеше да бъде!?
20. Планините на България - пътешествията на Коста
21. Блогът на Манол Глишев: ФРБ - Феодална Република България. Социализъм и феодализъм
22. Evrazol - Дзен икономика / коаните на Дянков /
23. Институт за радикален капитализъм "Атлас"
24. Театър на мечтите
25. Obshtestvo.net
26. Общество "Айн Ранд"
27. Уеб-кафе
28. Кулинарният блог на Гуени, Кайти и Маджик
29. Е-вестник